Adverteren op Pinterest met Pinterest Premiere!

preview pinterest premiere

Deel deze blog

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Pinterest, het bekende moodboard en visuele inspiratie platform wordt steeds aantrekkelijker voor online engagement en nichemarketing. Een van de nieuwste tools is het adverteren met Pinterest Premiere.

Pinterest & Pinterest Premiere biedt nieuwe kansen!

Met het adverteren op Pinterest Premiere kun je net als Instagram, Facebook of LinkedIn, video campagnes opzetten die verschijnen in de home feed van jouw specifieke doelgroep. Doordat Pinterest een platform is van visuele inspiratie is de verwachting hoog dat adverteren voor veel meer leads en engagement gaat zorgen.

Hier een officiële statement van Pinterest:
Pinterest Premiere geeft je de mogelijkheid om videoadvertentietargeting af te stemmen op een specifieke demografie of een specifieke categorie (door demografie en interesses te combineren). Deze pakketten zijn bedoeld om je te helpen een groter bereik en schaal te genereren voor momenten zoals lanceringen, merkevenementen of zelfs lopende campagnes.”

Poeh poeh, dat was een hele mond vol! (dankjewel google translate!)

Mocht dit als Chinees of Latijns voor je klinken, het is eigenlijk heel simpel:

Pinterest Premiere zorgt ervoor dat jouw video mogelijk als eerste gezien wordt in de verschillende interessevelden (of door jou specifieke aangewezen doelgroep). Hier kan soms een flink prijskaartje aan zitten, maar het garandeert veel meer bereik, merkbekendheid en mogelijke conversies.

Maar… Pinterest is toch alleen voor de live-laugh-love tantes?

Video content zag een grote stijging op Pinterest in 2020. Op dit moment worden er wel 1 biljoen views geregistreerd. Zoals ik al zei zijn Pinterest gebruikers veel gretiger om te consumeren/investeren. Maar liefst 2,6x meer dan Instagram of Facebook. Hierdoor wordt Pinterest Premiere een verrijkende toevoeging voor elk bedrijf.

Ook heeft Pinterest zijn interactieve trends tool ge-update. Deze update voorziet je nu van specifiekere inzichten in jouw engagement en doelgroep gedrag. Hierdoor krijg je een breder overzicht van b.v. trends. Zoals het feit dat Gen Z en mannelijke Pinterest gebruikers afgelopen jaar met 40% is gestegen.

Al met al is het success van Pinterest niet over het hoofd gezien. Het platform innoveert in een rap tempo en je zou bijna gek zijn om deze trein te missen.

Wil je meer van onze blogs lezen? Bekijk dan het overzicht.
Interesse in web development of webdesign? Bezoek ons broertje Digital Banana!

 

Preview van Pinterest Premiere op pinterest present.

Altijd als eerste de nieuwste updates in je inbox?

Ontvang updates en leer van de besten

Meer content