Meet our social foodie Wieb

Deel deze blog

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Nice to meet you! Mijn naam is Wieb, ik ben 21 jaar jong en sinds kort de nieuwste member van de Social Banana Club.

Social foodie

Ik ben te omschrijven als een echte foodie: “een persoon die van eten geniet voor zijn plezier.” Eten is mijn hobby en daar houd ik mij dagelijks mee bezig. Als jong meisje was ik maar al te graag het keukenhulpje van mijn moeder en wilde ik het liefst kinderkookboeken voor mijn verjaardag. Mijn liefde voor koken is uitgegroeid tot een interesse in voeding in de breedste zin. Ik beschouw een supermarktbezoek als een uitje en ga hier het liefst op zoek naar nieuwe producten. Ook houd ik mijn ogen open voor de komst van nieuwe horecaconcepten in Nederland en sta ik te popelen om deze te bezoeken. Food is dus echt mijn ding.

Naast voeding heb ik sinds jongs af aan ook altijd al een fascinatie gehad voor sociale media. Ik behoor tot de digitale generatie en ben opgegroeid met sociale media. Ik heb de ontwikkelingen van o.a. Instagram, Facebook en WhatsApp van dichtbij meegemaakt.

Natuurlijk bevind ik mij ook op sociale media om de laatste food updates en restaurantjes te spotten, nieuwtjes te lezen, contact met vrienden te onderhouden of om even te lachen. Daarom is een schermtijd van 6 uur op een dag voor mij niet vreemd. Oeps!

De road to Social Banana

Mijn interesses in voeding, innovatie, marketing en communicatie heb ik samen laten komen in mijn keuze voor de opleiding Food Innovation. Na het afronden van deze opleiding ben ik op zoek gegaan naar mijn allereerste job. Ik ben in november afgestudeerd als food innovator met een specialisatie in marketing en vormgeving. De keuze voor deze specialisatie is voortgekomen uit mijn interesse in het combineren van theoretische kennis met creativiteit. Deze skills wilde ik dan ook het liefst combineren in mijn toekomstige werk.

Tijdens mijn online zoektocht viel mijn oog op de vacature ‘Social Media Marketeer’ van Social Banana. Hier wilde de foodliefhebber en marketing-enthousiast in mij meer over weten. Tijdens het bezoeken van de website en de sociale mediakanalen spraken de visie en tone-of-voice van Social Banana mij heel erg aan. Het was voor mij vrij snel duidelijk dat ik van deze club van jonge ondernemers veel kan gaan leren. Ik wist: I wanna be a Banana. Tijdens een persoonlijk gesprek was er meteen een klik en kort hierna kreeg ik al snel bericht dat ik zou mogen starten bij Social Banana. Yay!

Waar ligt mijn kracht?

Het creëren van creatieve tekstuele en visuele uitingen – vanuit een zelf doordachte strategie – doe ik het allerliefst. Social Banana biedt mij de mogelijkheid om mij hier nog verder in te ontwikkelen. Verder hoop ik bij Social Banana nog meer te leren over het in de praktijk brengen van communicatietheorieën en het toepassen van de allernieuwste marketingtools voor marketingstrategieën. Natuurlijk kijk ik ook heel erg uit naar alle uitdagingen projecten waar ik een bijdrage aan mag leveren. Let’s go Banana’s! ­  

Altijd als eerste de nieuwste updates in je inbox?

Ontvang updates en leer van de besten

Meer content

Thin Content
SEO

Thin content?!

Heb je gemerkt dat je website plotseling daalt in de Google ranking? Krijg je maar